-->

2.7.2006

Ping-pong-pingotan


Neuletakin kappaleet on ny valmiit ja pingotuksessa. Paitsi että hihat ei mahtunu makuualustalle, kun etu- ja takakappaleet päätti ottaa oiiikeiiin rennosti ja levittäytyä etenkin pituussuunnassa. No ei haittaa yhtään, koska seuraava työvaihe on olkasaumojen ompelu, ja sen jälkeen pääsen neulomaan kaulusta ja etukappaleen reunajoustimia (reunajoustin kuulostaa ihan joltain mummoaikaiselta puuterinväriseltä sukkanauharemeliltä, yöööh). Hihat kiinnitetään sit vasta vimppana, ja niiden saumat hurautetaan kiinni samalla kertaa sivusaumojen kanssa. Juu, aion siis kylmästi ommella saumat koneella. En tod. jaksa tuhrata niiden kanssa monta tuntia ja laittaa pikku kätösiäni ompelemaan siistejä yhtä pitkiä pistoja, blaah. :P Sitä paitsi Samos antautuu mun kokemuksen mukaan oikein mallikkaasti paininjalan alle, eikä saumoista tuu turhan paksuja. Nih. Jos hyvin käy, eli työt ei vie alkuviikosta liikaa aikaa, niin mulla on valmis neuletakki mukana keskiviikkona Viikinsaaren neuletapaamisessa. :)


Löysin muuten tällaiset ihanuudet Koskarin käsityökaupasta. Onhan nää melko sparkle ja bling, mutta just tollasilla rintarosseilla on kiva piristää mustaa villakangastakkia talvella tai kiinnittää pashmina tai muu huivi aloilleen. Talvesta puheen ollen; mä päätin (taas) että tarviin sittenkin ne Pellavasopen vihreät hahtuvakiekot. :D Huovutetut lapaset ois mielessä (näillä säillä lapaset mielessä, joopa joo). Ja lapasista tuli mieleen räpsä ja eilinen pesiksen peluu (hyvä Vilma, sä oot mestari keksimään lahoja aasinsiltoja...) En oo pelannu pesistä yhdeksään vuoteen, mikä on häpeällistä ottaen huomioon että pentuna pelasin joukkueessa piiritasolla. Pitkästä tauosta huolimatta mun peli sujui melko mallikkaasti, mutta nyt on pohkeet hiukkasen kipiät. Mä en yleensä spurttaile bussiin samaa vauhtia kuin eilen kiidin kolmoselta kotipesään, joten nyt pohjelihakset vähän nurisee tavallisesta poikkeavasta rasituksesta. Suu suppuun siellä alhaalla ja alkakaa nyt kiltisti toimia kuin ennenkin! Muuten; vasta kun peli oli ohi (pelattiin jotain kaks tuntia) niin huomasin, että oon koko ajan juoksennellu kentällä housujen vetoketju auki. Oma tyyli pitää siis myös urheillessa. :D

7 kommenttia:

  1. Hienoa taas nähdä neuletakkia, sehän näyttää jo aikas valmiilta!
    Täällä podetaan myös kipeitä lihaksia, mitä ihmettä oon touhunnu perjantaina..
    Ja oon edelleen kade noista rintaneuloista, että löysitki :)

    VastaaPoista
  2. Nyt se kaulusjoustin on jo hyvää vauhtia puikoilla tulossa, jee! :)

    Eiköhän ton tyyppisiä ihanaisia rintaneuloja tuu vastasuudessakin eteen, elä huoli! ;)

    VastaaPoista
  3. Odotan innolla, et näen tuon neuletakin valmiina, näyttää tulevan tosi upea!

    Voiko neuleen saumat tosiaan ommella myös koneella? Mulle ei ole tullut ikinä edes mieleen... On kyllä varmasti miljoona kertaa nopeampaa kuin käsin ompelu. Mut pystyykö sitä saumaa purkamaan, jos meneekin pieleen?

    VastaaPoista
  4. Mä oon joitakin kertoja ommellut neuleiden saumat koneella, ja lopputulos on ollu ihan ok. Se riippuu tietysti langastakin; kovin paksuja tai pörröisiä neuleita ei ehkä kannata koneella ommella, ettei paininjalka revi lankaa tai venytä neuletta. Niin ja ettei lanka tuki koneistoa.

    Riittävän pitkällä pistolla kun ompelee, niin purkaminen onnistuu kivuttomasti. Tääkin tietty riippuu langasta. Mohairin kanssa voi purkaminen olla aika tuskaista...

    Äsken surruuttelin neuletakin kappaleet yhteen, ihan kivasti meni. Tosin jälleen kerran oisin voinu olla huolellisempi ja harsia kappaleet yhteen ekaks. Mut nääääh, emmä jaksa. ;) Kun ei enää tartte viedä käsitöitä opettajan arvosteltavaks, niin mulle riittää että oon ite tyytyväinen työn jälkeen. :)

    VastaaPoista
  5. Moikka, tiedoksesi valmistunut ruususenoloinen kassi. Hyvät ohjeet - virkkaustumpelokin osasi.

    Anna

    VastaaPoista
  6. Kiva kuulla että ohjeesta oli apua! :) Sun tekemä kassi on tosi nätti ja aivan ihanan värinen. ;)

    VastaaPoista
  7. Mulla on parit sellaiset vähän fiinimmt kesähousut, joissa on nappikiinnityksen lisäksi esim. hakanen tai mikähänsennimion sellainen vastanappi. Jotenkin niissä on niin paljon ähertämistä, että en enää muista vetää vetskaria kiinni. Bravuurini oli mustat pellavahousut ja fuksianpunaiset alkkarit. Onneksi vain töissä, näähän on kaikki mun tuttuja ja tuntee mut jo.

    VastaaPoista