-->

11.7.2006

Puikotuttaa


Nyt alkaa meikäläisen bambupuikkokokoelma olla riittävä. Pari kuukautta sitten ostamieni 100 cm pyöröjen seuraks tupsahti tänään postiluukusta reilu satsi 40-senttisiä pyöröjä ja sukkapuikkoja. Jokohan näillä nyt sais jotain aikaseks? :D Bambuisten lisäks mun kaapista löytyy erinäinen määrä metallisia pitkiä puikkoja (yök, ei sovi mun hartioille), sukkapuikkoja (kili-kili-kili) ja pyöröjä (kiekurasiimaisia rutaleita). Pyöröjen joukossa ei oo yksiäkään Addeja, kun ei oo sattunu sopivaa kokoa eteen tarvittaessa. Nyt ei sit enää tarvi sadatella Prymin, Inoxin ja Ponyn spiraalisiimojen kanssa ees pipoa tehdessä, kun on pienessäkin koossa noita bambupyöröjä. Niiden siima muistuttaa lähinnä sairaalan tippaletkua, eikä se kiemurtele miten sattuu vaan lepää nätisti sylissä. Niin ja onhan mulla ite tehdyt nro 15 halotkin tuolla odottelemassa sopivaa hulluudenhetkeä. ;)

Ai nii, vink vink: nyt ois tilaisuus täydentää puikkokokoelmaa suht edullisesti, nimittäin Vapaa valinta poistaa valikoimistaan kaikki Prymin puikot ja alkaa myymään pelkkiä Novitan puikkoja ja koukkuja. Eilen oli ainakin Tampereen Tammelan Vapiksessa korillinen erilaisia puikkoja puoleen hintaan, eli n. 1-3 euroa per paketti. Virkkuukoukkuja ei korissa näkyny, mutta puikkoja oli kyllä reilusti.

Mulla ei oo Novitan puikkoja, mutta oon kuullu että ne ois melko nihkeitä ja vaihtelevan laatuisia. Toisaalta hintakaan ei oo kova, kun Vapiksessa niiden normaalihinnat oli jopa noita poistuvien puikkojen hintoja halvempia. Virkkuukoukutkin makso vain euron zipale, joten tokihan hyllystä tarttu heti yks puuttuva koko mukaan. Mä en osaa sen kummemmin sanoo juuta tai jaata Novitan puikoista, mutta ainakin mun ostamani virkkuukoukku luistaa ihan kivasti.

Mies on ollu reissussa vasta vuorokauden, ja kämppä alkaa lupaavasti muistuttaa ompelimoa/neuletehdasta. Taidan nukkua ens yön sohvalla, niin ei tarvii pelätä erinäisissä pingotusprojekteissa avustavien nuppineulojen pistelevän mun ahteria petauspatjan läpi. Joo mä oon aito prinsessa, mä tunnen nuppineulan pään patjan läpi herneistä nyt puhumattakaan. :D

8 kommenttia:

  1. Luulisi noiden tosiaan vähäksi aikaa riittävän :) Ihanan näköisiä puikkoja!

    VastaaPoista
  2. Mistä olet puikkoja tilannut ja mihin hintaan? Millainen on ollut niiden laatu?

    Mulla on omistuksessa kahdet bambuiset ja yhdet ruusupuiset puikot metallisten ja muovisten turjakkeiden lisäksi ja puiset puikot on kyllä aika ihania käytössä. Vois vaikka investoida kunnolliseen satsiin, kun ei tää neuleinnostus tunnu laantumaankaan päin olevan.

    Jos siis kukkaro vaan kestää. Luksuspuikkoihin ei oikein olis varaa (ne ruusupuisetkin oli lahja ja molemmat bambuiset äidiltä "lainassa").

    VastaaPoista
  3. Jahas, mulle tuli myös tänään puikkosatsi postista :) Kyllä nyt pärjätään! Kun vaan sais niillä vielä mahdollisimman paljon tikuteltua..

    Huomiseen!

    VastaaPoista
  4. Voi apua, en ole kenelläkään nähnyt kerralla tuollaista puikkovalikoimaa. Onko siinä yli 30:t pyöröt ja sukkapuikot?

    VastaaPoista
  5. Kaisakaisa: Näitä puikkoja löytyy Huuto.netistä, eikä ne nyt maltaita maksa, päinvastoin. :) Laatu on ainakin mulle ihan riittävän hyvä.

    Jatta: Juu eiköhän näillä nyt pärjätä! :) Nähdään huomenna, josko sais vähän enemmän aikaseks ku Viikinsaaressa... :D

    Tellu: Jep jep, vähän päälle kolmetkymmenet noita tuossa on. Kerrankin on mistä valita! :)

    VastaaPoista
  6. OI! Puikkovalikoima on suorastaan kadehdittava! :0)

    VastaaPoista
  7. Novitan puikot on tosiaan halpoja ja laatu sen mukaista, pyöröpuikoissa ainakin. Viime syksynä ostin yhdet Novitan pyöröt, tais olla kympit ja ne kesti melkein 2 kokonaista kerrosta ennen kuin toinen pää irtosi siimasta. Tein reklamaation ja Novita lähetti uudet puikot, mutta maine oli jo mennyt.

    VastaaPoista
  8. Hih, meillä mies ja likka jäivät vielä mökille ja minä oon kans vallannut kämpän käsitöille. Sängyssä pingottuu jättihuivi ja langat voi jättää ihan mihin vaan, kun kissajätkäkin oon niillä matkassa. Oih tätä elämää!

    VastaaPoista