-->

16.7.2006

Tilaustöitä tiedossa


Malli: Novita kevät 2006, löytyy myös netistä Novitan sivuilta.
Lanka: Novita Nalle n. 230 g.
Virkkuukoukku: 3,5.

Kaverin tilaama kukkaponcho on nyt valmis ja pääsee oikean (ja toivottavasti onnellisen :D) omistajansa luo torstaina. Mä toimin stuntmallina kuvissa, koska kaveri asuu parinsadan kilsan päässä enkä mä malttanu oottaa kuvien ottamista torstaihin asti. :) Tein itelleni samanlaisen talvella ja tätä oli ihan mukava tehdä, kun malli oli tuttu ja muistissa. Nallesta virkattuna kukkaponcho oli paljon nopeempi tehä kuin mun omani, jonka virkkasin paljon ohuemmasta puuvillalangasta. Ohuen langan takia siihen pitikin virkata paljon enemmän kukkapaloja kuin alkuperäisessä ohjeessa, eikä se tuntunu valmistuvan ikinä. Tää poncho taas valmistu yllättävän nopeesti, onneks. :)

Seuraavaks virkkailen toisen jonossa olevan tilaustyön eli Samos-myssyn kummitytön äipälle. Sitten houkuttais alottaa Odessaa. En kyllä tiiä vielä, neulonko siihen helmiä mukaan, kattoo ny kuin jaksaa ja viittii. Mä oon tällä hetkellä jonkinlaisessa plääh-tilassa. Ei oo oikein luova olo, en jaksa kehitellä ite mitään vaan teen mieluummin suoraan ohjeen mukaan. Toisaalta pitäis varmaan kaivaa se luovuus jostain esiin, kun kaks muuta kaveria odottelee Putkis-laukkujaan. Onneks niillä ei oo kova kiire, muuten mulle kasvaa virkkuukoukku käteen kiinni kaikkien näiden tilaustöiden koukuttelun myötä. :P On kyllä mukavaa, että kaverit arvostaa mun kädenjälkeä niin paljon, että pyytävät mua tekemään itelleenkin jotain. Hauskaa olla suosittu, hih! :D

5 kommenttia:

  1. Toi on tosi kivan näkönen poncho. Mä en ite vaan voi kestää noin isoja ketjusilmukkamääriä. En tiiä mikä siinä on mutta mulla ketjusilmukat tökkii :D

    Eipä ole ihme että saat tilaustöitä :)

    VastaaPoista
  2. Miks mie en ossaa tehä noin hienoa?

    VastaaPoista
  3. Osaat toki Anu, jos vaan koukku pysyy sen verran kädessä, että ketjusilmukat, kiinteät silmukat ja pylväät sujuu! Ohje on loppujen lopuks hyvin yksinkertainen ja se jää päähän melko nopeesti, niin ei tarvii ees ohjetta vilkuilla. Ei muuta ku rohkeesti vaan kokeilemaan! :)

    VastaaPoista
  4. OI, ONPA NÄTTI

    VastaaPoista