-->

23.7.2006

Tylsyttää

Täällä ei ole tänään mitään mielenkiintoista luettavaa ja kuvatkin on rumia, niin että tasokkaampaa viihdykettä kaipaavien kannattanee klikkailla itsensä jo tässä vaiheessa viihdyttävämpiin blogeihin. Mä olen tänään tylsä. (No onks sit pakko postatata jotain?! On. Ihan pakko. :D)


Viikonloppuna ei oo pahemmin mikään työ edistyny. Lainesukkaakin ehdin tehä vain yhden mallikerran verran, kun alko epäilyttää. Alusta asti olin sitä mieltä, että langan väri on ihan väärä tähän malliin, mutta sitähän varten Nitorit sun muut on olemassa. Aattelin siis jo alunperin värjätä sukat jahka ne valmistuu. Mut silti toi sukan alku näyttää jotenkin ihan kököltä. Isokin se on, mut mä en uskalla kokeilla sitä jalkaan bambupuikkojen napsahtamisen pelossa. Kaiken lisäks lankaa on sen verran vähän, ettei se todennäköisesti riitä täyspitkiin sukkiin. Mut tyhmältähän se näyttäis, jos nyt tästä kohtaa jo alottais kantapään, kun ei toi mallikuvio vielä oo päässy oikeuksiinsa kunnolla. Ja onko noiden reikien tarkotus olla noin isot? Jaa-a, pitää nyt vielä pähkäillä, kantsiiko tota ees jatkaa, vai pitäiskö vaan aloittaa alusta paremman värisellä langalla ja kokoa pienempänä.


Seuraava houkutus on Icarus, jota varten kieputin kuvassa näkyvän langan jo vyyhdiltä kerälle. Huh, onneks on langankerintälaite ja pyörivä lankateline, koska 100 grammassa tätä Sade-lankaa on 1350 metriä. Käsin kerimisessä menis multa varmaan viis päivää ja hermot. :) Ainakin langan väri on ihq turkoosi, joten tän projektin neulominen ei ainakaan siihen kaadu. Nyt mä taidan mennä kesyttämään Icaruksen kaaviokuvat, toivottavasti ne antautuu hyvällä ja mä pääsen alkuun jo tänään. :)

9 kommenttia:

  1. Mulla meni vastaavanohuisen (onko se sana? nyt on!) Merinosilkin kerimiseen pari tuntia. Mies piteli vyyhtiä ja nukkui välillä. Muakin Icarus vähän houkuttais...Miten olis paikallis-KAL? Katihan on jo aloittanutkin.

    VastaaPoista
  2. Juu juu, KAL KAL! Mullakin Icarus on nyt lähtenyt vihdoin vauhtiin, kun sain sen öklövirheen pois. Mallineulekin on mennyt kaaliin niin hyvin, ettei koko ajan tule niitä lk-unohduksia.

    VastaaPoista
  3. Local-KAL :D on loistava idea, hyvähyvähyvä! Mä aloitin äsken Icaruksen ja tykkään kovasti! :)

    Ne kaaviot pelotteli mua ihan turhaan, peruskuviohan on tosi helppo ja kiva. Nonnih, nyt tää hehkutus tietty kostautuu jonkin supervirheen muodossa ja mä joudun kohta purkaan koko tekeleen... :D

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä toi sukka näyttää kivalta :) Tai sit mulla vaan vaaleenpunettaa. Tee vaan sukat loppuun, saat lankaa lisää jos tarviit.

    VastaaPoista
  5. Mulla onkin vasta kaks huivia puikoilla, Icarus vois olla seuraavaks ihan paikallaan...

    Mun lainesukkien alku on ihan yhtä reikäinen. Pitänee aatella ilmastoinnin kannalta... :)

    Jatta, vaaleenpunettaa. What a word, thänksi.

    VastaaPoista
  6. sitä mää vaan, että minkäskokoisilla puikoilla teet Icarustasi? Mikä mallitilkku?! En tee, kysyn muilta.

    VastaaPoista
  7. Mallitilkut on syvältä, vive la résistance! :)

    Mä pistelen menemään 3,5 puikoilla ja langassa on n. 675 m/100 g.

    Teen siis kaksinkertaisella langalla, kun yksinkertaisena siinä olis 1350 m/100 g. Se ois mulle vähän turhan ohutta. :)

    VastaaPoista
  8. Voi, kun "tylsältä" tulee hauskaa tekstiä :D

    VastaaPoista