-->

25.7.2006

Icaruksen kesyttäjä (eli siivet kuriin ja äkkiä!)

Hahaa, Icarus on nyt mun vallassani ja luistaa puikoilla nöyränä ja tahtooni mukautuvaisena! Kuten mulle jo vakuuteltiinkin, ei ne pelottavan näköiset neulekaaviot todellisuudessa olleetkaan yhtään kauheita. Heti kun mä tutustuin niihin tarkemmin niin huomasin että ne on ihan normaalijärjellä ymmärrettävissä. Itseasiassa ykköskaavion peruskuvio on melkosen yksinkertainen ja uppos nopeesti meikäläisenkin päähän. Saas nähdä kuinka likan käy kun päästään reunukseen asti. Niitä kaavioita mä en vielä oo pahemmin vilkuillut, mutta enköhän mä nekin selätä jahka tositoimiin ryhdytään. :)


Icarus on pompannut matkaneulelistan kärkeen ohi Lainesukkien ja Odessan. Kuten kuvasta näkyy, se on ainakin toistaiseks kompaktin kokoinen ja pyöröjen ansiosta menee helposti pieneenkin tilaan. Nyt täytyy kyllä myöntää, ettei puuvillalanka ja bambupuikot oo välttämättä paras yhdistelmä; alussa silmukat kinnas kovasti vastaan eikä suostunu liukumaan mihinkään. Puikot kun oli ekaa kertaa käytössä ja sananmukaisesti uudenkarheet. Nyt toisen mallikerran lopussa ne luistaa jo ihan mukavasti, onneks. Mulla ei nimittäin ois ollu 3,5 metallipyöröjä, ja koska mua niin korpee Inoxin ja Prymin kiekurasiimat, niin oon jatkossa päättäny ostaa tarpeen tullen ainoostaan Addin metallipyöröjä. Niitä taas ei tunnu kovin helposti Tampereelta löytyvän, tai ainakaan ei voi luottaa siihen, että löytäis just sen tarvitsemansa koon. :/ Enivei, nyt noi bambut on ystävystyny Icaruksen kanssa niinkin läheisesti, että ne on kärjestä värjäytyny turkoosiks. Lanka ei kyllä värjää käsiä eikä mitään muutakaan, mutta bambuun se nähtävästi käy hanakasti kiinni. Ei kyllä haittaa mua yhtään, jos se kerran parantaa puikkojen ja Icaruksen yhteistyöhalukkuutta. :)


Silmukkamerkit on mulle melko uusia tuttavuuksia, enkä oo niitä oikeestaan käyttänytkään ennen vaihtohuivin neulomista. Kun multa meinas aina sen keskisilmukka hukkua, niin tein sit silmukkamerkin keskikohtaa merkkaamaan. Icarusta varten pitikin sit askarrella kolme lisää. Ei nää oo mitään suuren tuotekehittelyn tuloksena syntyneitä eikä suuria kaunottaria, vaan tarvepohjalta nopeesti väännettyjä. Siitä huolimatta ne toimii mulla ihan hyvin, etenkin kun älysin niveltää helmen renkaasta, ettei se jökötä jäykkänä ja töki neuloessa. Kyllä mulla nyt on kaikkee, ei se oo ihme että Icaruksen neulominen maistuu! :) Nii, paitsi että rakkaani totes eilen, että hän on aina inhonnu tollasia mummopitseiltä näyttäviä juttuja. Kiva kiva, nytpä joutuu mies sitten totuttelemaan niihin, koska mä taas oon syttyny pitsineuleisiin ihan kunnolla. :D

9 kommenttia:

  1. Huivilankasi on tosi hienon väristä :)

    Mäkin haaveilen Addin puikoista, mutta ei tunnu Tampereelta löytyvän. Täytyy kai lähteä Saksaan hakemaan? Tavalliset prymit tahmoo myös, ainakin villalangan kanssa.

    VastaaPoista
  2. Mua hirvitti aluksi myös nuo pitsineuleet, mutta kun uskalsin koittaa ensimmäistä niin nehän olikin ihan helppoja ymmärtää ja nyt on jo kolmas huivi puikoilla. Enemmänkin olisin tehnyt jos niitä valmistuis yhtään nopeemmin. Väsyneenä ei kyllä kannata kovin hankalaa kuviota neuloa. ..

    VastaaPoista
  3. Määkin oon ihan innoissani Icaruksesta. Nyt on enää yks mallikerta ja sit pääsee reunuksen kimppuun.
    Mää löysin metalliset 3½ pyöröaddit Pirkanmaan Kotityösta (vaimikäsenyton)

    VastaaPoista
  4. Mirja: Kiitos! :) Addeja on Treelta valitettavan huonosti saatavilla. Aili Jokisella ja Taito Shopissa on aina joitakin kokoja, mutta ei mitään kovin kattavaa valikoimaa. :(

    Katri: Mä alan kans päästä sisään pitsineuleiden maailmaan. Virheen sattuessa niiden purkaminen kaikkine langankiertoineen on kyllä mulle melko haastavaa, joten tarkkana täytyy tosiaan olla. :)

    Tarja: Määki määki! Icarus on kiva! :D Pitäisköhän mun kaiken varaltakäydä hakeen ne kolmepuoloset Addit sieltä. Jos noi bambuiset alkaa vaikka reissussa kiukutteleen. Kiitti vinkistä! :)

    VastaaPoista
  5. Vai mummopitsiä... Meillä tokaistiin, että komia on, kun esittelin lähes valmista Ene's Scarfia. Ei nyt ehkä ekana olis tullut just se sana mieleen...

    Mun Icarus ei taida ehtiä mukaan local-knit-a-longiin, ei pysty aloittaan, kun on parit kiireellisemmät huivit puikoilla ennen sitä.

    Miten sun lainesukat voi?

    VastaaPoista
  6. Ei ne seuraavatkaan kaaviot siinä icaruksessa ole sen kummempia ;-) Seuraa vaan kuviota niin hyvä tulee ja jos tulee pulmia vastaan niin eikun kyselemään jeesiä niiltä jotka ovat jo huivinsa viimeistelleet ;-)

    VastaaPoista
  7. Laura: Hih, komia Ene. :) Lainesukat on tasan samassa vaiheessa eli yks mallikerta vartta tehtynä. Kun en osaa päättää pitäiskö tehdä täyspitkät vai aloittaa kantapää jo nyt. Ja sit toi Icarus vielä kiilas edelle...

    Sia: Kiitos rohkaisusta! Enköhän mä nekin kaaviot selvitä, ja tuun sit vinkumaan apua sun blogiin jos oon ihan hukassa! ;)

    VastaaPoista
  8. Hieno väri tossa sun langassa! Kyllä ne kaaviot kesyyntyy kun jaksaa tihruttaa.. mieki oon ihan alottelija vielä :)

    VastaaPoista
  9. Ai niin, piti vielä niistä Addeista sanoa, et kysele Villapuodin Johannalta, sillä on kanssa aika lailla hyvä valikoima. Tai sit voitais laittaa Vuorelmalle(.net) kimppatilausta vetämään...?

    VastaaPoista