-->

14.7.2006

Vaihtohuivi

Ohje: Moda 2/2005, reunus kirjasta "Neuleet" (Weilin+Göös, 1983).
Lanka: Nalle, 150 g.
Puikot: 4,5 bambupyörö.
Virkkuukoukku: 3,5.
Koko: Leveys 150 cm, korkeus 70 cm.

Huivi lähti tiistaina postiin ja on nyt onnellisesti perillä vastaanottajallaan. Huivivaihtoparillani Distant knitterillä ei ollu muita toivomuksia, kuin että suosisin mieluummin aitoja materiaaleja efektilankojen sijaan ja ettei huivi olis kovin suuri. Nämä ohjeet saatuani ja Distant knitterin blogia tarkemmin selailtuani valitsin mallin ja materiaalin siten, että huivia voi pitää yhtä hyvin toppatakin kanssa kaulan ympäri kiedottuna kuin sisätiloissa harteille heitettynä. Koska mitään vinkkejä tai toivomuksia väristä ei ollu, päätin tehä huivin omasta lemppariväristäni eli vaaleanpunaisesta; paljon kivempi neuloa omaa silmää miellyttävällä värillä kuin esimerkiks mintunvihreellä, joka kuuluu meikäläisen inhokkiväreihin, uhhuh. :) Langan valintaan vaikutti sekin, että Nalle on konepestävää ja sen voi värjätä: jos huivin nykyinen väri ei miellytä, niin koko komeus pataan vaan ja sopiva väriaine perään. :)


Huivin perusmalli on sama kuin Olivessa, mutta reunavirkkausten ja hapsujen sijaan neuloinkin erillisen reunuksen, jonka sitten yhdistin huiviin piilosilmukoita virkaten. Ekaa kertaa tuli tehtyä huivi tällä tavalla, mä oon yleensä virkannut reunukset ja melkein aina mun huiveissa on hapsut. Oishan tohonkin voinu hapsut lisätä, mutta jotenkin se tuntu turhalta ja ylimääräiseltä. Lisäks mä en Distant knitterin blogissakaan pahemmin hapsuihin törmännyt, joten päätin sitten jättää ne kokonaan pois.


Ite tykästyin tuohon reunukseen kovasti. Se oli nopea tehdä ja toi muuten yksinkertaiseen huiviin sitä jotain. Toivottavasti myös Distant knitter on tyytyväinen vaihdokkiinsa. Mä jään nyt vaan odottelemaan omaa huiviani, eiköhän se ennen elokuun loppua luukusta tupsahda. (Ei mitään paineita Sole! :D )

Tammerfest jatkuu, eilen olin Keskustorilla fanittamassa ultimatesuosikkibändiäni Stellaa. Siinä on sit äärettömän hyvää musiikkia loistavasti tulkittuna!!! Jos ette usko niin käykää ite kuuntelemassa joko keikalla tai sit Stellan kotisivuilla. ;)

9 kommenttia:

  1. Kiva huivi!

    Stella soi mun autostereoissa tällä hetkellä, hyvä levy tuo uus!

    Marsvin

    VastaaPoista
  2. Nätti huivi! Mä olin kans eilen festeillä toisella puolella koskea, hyvä meininki oli sielläkin :)

    VastaaPoista
  3. Onnistunut huivi, reunus on tosi kaunis!

    VastaaPoista
  4. tosi kiva toi reunus (ja koko huivikin toki). täältäkin löytyy stella "fani", tai siis tykkään siitä musasta kanssa tosi paljon, vaikka oonkin kuullut ehkä joku 3 kappaletta :D en tiennytkään et heil on sivutkin, kiitti siis linkistä :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos vaan huivikehuista! :)

    Stella on kyllä ihan ykkönen, etenkin tää toinen levy on loistokamaa! Seuraava keikkareissu on jo suunnitelmissa... ;)

    VastaaPoista
  6. Kotiutunut huomas että oot taas tehny töitä :) Ja miten hieno! Huivimania yltyy..

    VastaaPoista
  7. Kaunis huivi! Täällä tehdään hyvää musiikkia! ;D Tuomas on entinen luokkakaveri!

    VastaaPoista
  8. Hienon huivin olet tehnyt! Ihanan värinen!

    VastaaPoista
  9. Aika siisti reunus. Mä olen kauhean laiska tekemään mitään "kahteen kertaan", eli homma pitää olla kerralla valmis. Ei jaksa enää mitään lisähärpäkkeitä tekemään... Täytyy koettaa potkia itteensä vähän toiseen suuntaan..

    VastaaPoista