-->

20.9.2006

Mitä tein eilen

Eilen oli kiva päivä:

a) Ostin saumurin. Toimitusaika on noin viikko, joten mulla on saman verran aikaa pohtia, mistä ihmeestä mä taion sille säilytystilaa. Ennen uuden perheenjäsenen saapumista pitänee myös valmistaa miestä odotettavissa olevaa intensiivistä ompelukautta varten. Sen aikana voi nimittäin heittää toivon päästä syömään sivistyneesti ruokapöydän ääressä, sukkiin ilmestyy lisäpohjalliset lattialla lojuvista langanpätkistä eikä suomenkielisiä ohjelmia kannata edes yrittää katsoo telkkarista ilman kuulokkeita tai tekstitystä.

b) Aloitin tenniksen alkeiskurssin. Positiivista: en vammattaunut itseäni enkä muita 1,5 tunnin harjoittelusession aikana. Odotan mielenkiinnolla sitä, kun valmentaja kaivaa korista esiin kovemmat pallot. Heikkoranteisen ihmisen lyömättömät elämän valinnat: harrastuksina tennis, neulominen ja virkkaaminen sekä leipätyö, joka edellyttää jatkuvaa työskentelyä tietokoneella. Kiva, joudunkohan mä sairaseläkkeelle ranteiden takia jo alle kolmekymppisenä. :P

c) Sain toisen pitsipolvisukan valmiiksi, ja se vaikuttaa melko onnistuneelta. Paitsi tässä kuvassa, jossa se roikkuu mun työhuoneen sermiin naulittuna alistuneen ja surullisen näköisenä. Voi melkein kuulla sen anelevan, että joku toisi sakset ja päästäisi sen tästä häpeästä.


Eka sukka on tosiaan valmis. Sen pari on noin kuus mallikertaa jäljessä, mutta puskee hyvää vauhtia maaliviivaa kohti. Pitää vielä iltapäivällä matkalla neuletapaamiseen käydä ostamassa lisää satiininauhaa ja muita tarvikkeita, joilla tuunailen sukkia vielä paremmin jalkaan istuviks. Näätte sitten.

Knit Picks muuten ystävällisesti tarjoaa ilmaisia huiviohjeita. Sinne vaan kaikki muutkin sulovileenit lataamaan PDF-tiedostoa, kun kerran halvalla eli ilmaseks saa. ;)

12 kommenttia:

  1. Huiviohjeiden tulostelu sopii tähän iltapäivän seesteisyyteen oikein hyvin. Täällä on parempi tulostinkin kun kotona.
    Näähän on vielä eri malleja, mitä neito sieltä meren takaa lähetti hyvitykseks mulle postissa, kun ruikutin niille, että eiks ne nyt vois myydä lankaa mulle. Kiitos Knitpicks.

    VastaaPoista
  2. voi reps tähän heti alkuun, voin hyvin kuvitella kun tarja on ruinannu että pliis I niid sam jaarn,pliis send me sam!!!

    Onnea uudelle saumurille. vinkkivinkki, käy ostaan lankoja etukäteen jo ;) . Mä en ollut tajunnut, ja hain saumurin pojan kanssa vaunuilla postista, satoi kaatamalla ja pakko oli raahautua vielä kangaskauppaan ostaan langat, että heti pääsee ompelemaan. Poika parka piti saumuripaketista kiinni ettei se tippunu vaunun reunan päältä, ja kaikki oltiin likomärkiä :D (se paketti painaa sit muuten ihan perkeleesti)

    VastaaPoista
  3. Tarja: Nyt sä voit laittaa arvon neidolle meiliä, että "hähhähhää, sain teidän sivuilta ilmasia ohjeita mutta en varmana toteuta niitä teidän langoista (koska te ette suostu myymään niitä mulle)." ;)

    Susanna: kiitos vielä saumurivinkistä, sun suositusten perusteella ostin tän Evan. :)Lankoja pitää tosiaan mennä ostaan, oletan että kantsii hankkia useempaa väriä heti näin kärkeen.

    Mun pitää varmaan lainata omin luvin jonkun meidän rapun mummon sähkömopoa tai rollaattoria, että mä saan sen paketin kotiin. Postiin tosin ei oo matkaa ku pari korttelia, mut silti. Ei kiva jos mun ote pettää ja uus saumuri tippuu ja menee päreiks kesken matkan.

    VastaaPoista
  4. eikö ookkin kiva kun on sukka valmis ja ei tarvitse aloittaa toista a l u s t a asti

    VastaaPoista
  5. ON! :) Voi luoja jos joutuis oikeesti vielä tekeen toisen sukan ihan nollasta. Ei maistuis yhtään.

    Taidan jatkossakin tehdä molemmat yhtä aikaa. Jos into loppuu niiin ainakin saa yhtä keskeneräiset sukat eikä vain yhtä paritonta. Samasta syystä tykkään aloittaa sukat kärjestä; jos ei huvita niin ne voi jättää varrettomiksi. Kantapään yli nyt yleensä jaksaa kuitenkin tehä. :)

    VastaaPoista
  6. Ihanan näköine sukka. Mä kärsin pahasta toisen sukan fobiasta, olen opetellut tekemään molemmat yhtaikaa pitkällä pyöröpuikolla.

    Kiitos loistavasta huivi-linkistä! :)

    VastaaPoista
  7. Hi! I have been your reader for some time and I admmire your work! I love this polvisukka so much! Totally classy! And thanks for the link.

    VastaaPoista
  8. Ihanan sukat, olen rakastunut!

    VastaaPoista
  9. Tosi ihanat ne on, en malta odottaa ku pääset kekkuloimaan niissä :D

    VastaaPoista
  10. Mikä tää sulo vilen juttu oikein on? Olen törmännyt siihen jo parissa blogissa ja olen kamalan utelias.
    Kiva sukka - saahan se parin, ettei se näytä niin yksinäiseltä ja surulliselta?

    VastaaPoista
  11. Ehkä vähän surullinen ja yksinäinen mutta silti näyttää kivalta.

    VastaaPoista
  12. Taija, Krentu, Jaana, Jatta, Soile: Kiitos and thank you! :)

    Juuli: Sulo Vilen on yksi Tankki täyteen -sarjan hahmoista, ja hän noudattaa "kun halvalla saa" -periaatetta. ;) Lisää tietoa täältä.

    VastaaPoista