-->

11.10.2006

Polvisukattaa

Aloitin neuloon uusia polvisukkia uudenlaisella pitsineuleiden yhdistelmällä ja tällä kertaa varresta kärkeä kohti. Lankana luonnonvalkoinen Kotiväki ja puikot 2,5 mm. Neuloin molempia sukkia jotain 9 senttiä, kunnes totesin että kuvio on liian leveä ja tylsä, ei toimi.


Kuvasta näkee kuinka tavis ja puuduttava toi malli oli. Boooring. Purin siis saman tien molemmat sukan alut ja päätin luottaa jo kertaalleen testattuun ja hyväks havaittuun malliin: teen itelleni toiset Söderat, tällä kertaa ruskeina. :)

Mä tein tänään töiden jälkeen excun Turtolan City Marketiin tarkoituksena hakee ihan vaan äkkiänopeesti paketti tai pari ruskeeta Nitoria, joilla värjäisin kerän verran luonnonvalkoista Kotiväkeä Söderoita varten. No eipä. Kaikkia muita värejä hyllystä tietty löyty paitsi just sitä mun kaipaamaa ruskeeta. Ai miten niin ruskee on tämän(kin) syksyn trendiväri... :P

Voisinhan mä tietty tehdä niin kuin Neja ja värjätä sukat vasta valmiina, mut mä jotenkin pelkään et onnistuisin sillä lailla pilaan sukat kokonaan. Herra Murphy tulis taas meille kylään värjäyksen ajaks ja sukista tulis hänen avustuksellaa jotenkin erisävyiset tai läikikkäät, tai sit lanka pelästyis ja lösähtäis kuumassa väriliemessä. Ei siis auta muu kuin lähtee käymään huomenna Sokoksella tai Lielahden Sittarissa ja toivoo, että jommasta kummasta löytyy ruskeeta Nitoria. Sit saisin langat huomenna pataan ja ylihuomenna puikoille.

Mä oon optimistinen ja uskon, että nää toiset Söderat valmistuu nopeemmin ku ekat, joihin kului viikko. Nyt kun ei tartte enää pähkäillä mitähän seuraavaks, neuloa ja purkaa vuorotellen ja sovittaa sukkaa koko ajan jalkaan. Ois ihanaa jos vois jo ens viikolla sipsutella pitkin syyslehtien kirjomia katuja uudet ruskeat polvisukat jalassa! Siinäpä mulle tavoitetta, eipä tartte muuta viikonloppuohjelmaa miettiäkään. :P

2 kommenttia:

  1. Kävin blogissasi aikoja sitten pikakierroksella töitten lomassa ja silloin jäi sanomatta, että Södera-sukkasi ovat todella rock! Ja varsinkin niiden korkkareiden kanssa. Vau!

    VastaaPoista
  2. Mä aattelin ottaa riskin omien söderoitteni kanssa ja värjätä ne ruskeiksi vasta valmiina; toivottavasti onnistuu. Sukkia on ollut ihana tehdä, kiitos vielä kerran ohjeesta!

    VastaaPoista