-->

21.8.2006

Ihanaa postia ja Jobin postia


Tänään SE tuli, odotti mua ruokapöydällä muun postin joukossa hämäävän arkiseen ruskeaan kirjekuoreen naamioituneena: suloinen, pehmeä, kaunis vaihtohuivini Solelta! Huivi on ihanan värinen, juuri oikean kokoinen ja niin hattaramaisen pehmeä että ei voi ees käsittää. Kiitos Sole, se on täydellinen! :)

Kun sain tietää huivivaihtoparini, kävin heti Solen blogissa kurkkimassa, minkälaisia huiveja sieltä löytyy. Sole oli aiemmin virkannut pari huivia samalla mallilla, ja aloin toivoa salaa, että hän jaksais tehdä vielä yhden samanlaisen. Ja kappas ku mua lykästikin! Kaiken muun hyvän lisäks Sole kertoi huivin mukana tulleessa söpössä Nalle Puh -kortissa, että aikoo julkaista perimätietona kulkeneen huiviohjeen blogissaan. Loistavaa, mä kyllä aion ehdottomasti hyödyntää sitä ohjetta, kunhan se Solen blogiin ilmestyy. :)


Kattokaa ny kuinka hyvin huivi sopii mun jokin aika sitten hankkimaan hiusklipsuun (jota voi Jatan tapaan käyttää myös huivien kiinnittämiseen) ja helmirannekoruihin! Kyllä mun ny kelpaa! :)


Tässä vielä kuva työhuoneeni uudistuneista mapeista ja kansioista. Silmä lepää hyllyä katsellessa ihan eri lailla kuin ennen. Ja nää turkoosikuvioiset kankaat mätsää kivasti mun työtuoliin, tilanjakajiin ja juu, myös niihin verhoihin. Jännä juttu kuinka kivat sävyt voi sopia niin karmeisiin väreihin.

Sitten niitä huonoja uutisia: Mun piti laittaa tänään oikeita kuvia Icaruksesta, siis sellaisia, joissa kuvaa ei hallitse palmujen ja raitojen kirjoma karsee kasaripyyhe. :) Mutta mun ja kameramiehen tulkinnat käsitteestä "yks olut poikien kanssa" tuntuu olevan ajallisesti melko kaukana toisistaan. Kameramies ei siis ole tänä iltana ollut saatavilla, enkä haluis räpeltää kameran itselaukaisimen kanssa. Icarus ansaitsee kunnolliset esittelykuvat. Ja niitä kyllä tulee jahka mä saan arvon herran linssin toiselle puolen. En sano kummalle puolen, koska rangaistuksena karkuruudesta olis kyllä sille ihan oikein joutua poseeraamaan kuvissa inhoamansa mummopitsin a.k.a Icaruksen kanssa. :)

12 kommenttia:

  1. Höh! Mä oon koko illan kurkkinut tänne, että jokojoko.
    Ihan oikein könsikkäälle olis joutua Icarus-malliksi. Pistä se juoksemaan kedolle ja ota sellasia hyviä liikekuvia tuulen liehuttaessa Icaruksen liepeitä.

    Hienon vaihtarin sait ja noi mapit tuli kyllä komeiksi!

    VastaaPoista
  2. Oo ku on kyllä kaunis huivi:)

    VastaaPoista
  3. No nii-i! Mä halusin ottaa kuvat ulkona, ja se peijooni ehdotti että otetaan kuvat sitten kun hän tulee, että kyllä pimeessäkin voi saada tosi upeita kuvia. Mähän tietysti innostuin että joo, otetaan sit oikein taiteellisia. No, nyt se on tulossa kotiin ja arvaa vaan sataako siellä. HÖH.

    Kiitti muuten hyvästä ideasta, mä taidan laittaa sen kelteisillään loikkimaan Tammelantorin aamuruuhkaan Icarus ainoana peittonaan. Ja mummot huokuu ihastusta, jonka kohde tosin voi olla ihan yhtä hyvin pitsi kuin alaston mies. :)

    Jos mä antaisin sille jonkun pipon mukaan, niin se vois tienata samalla huomiset ruokarahat väittämällä olevansa performanssitaiteilija. Teoksen nimi vois olla "Icaruksen matka maan pinnalle". :D

    VastaaPoista
  4. Eehhehhehehhehehheeeeh

    VastaaPoista
  5. *reps*

    Saitteko muuten kutsun? Ja pääsettehän tulemaan?

    VastaaPoista
  6. KB: Juu kutsu tuli, kiitos! Ja tottahan me tullaan, sitä ei voi estää! :D

    VastaaPoista
  7. Hei Vilma! Tuon huivin ohje on myös Modassa nro 3/2005 :)

    Minna

    VastaaPoista
  8. Hehei! Elisa sai meidänkin talon netitettyä katkon jälkeen :)

    Hiiienoja huiveja, kaksin kappalein :o Ja täälläkin odotetaan lisäkuvia Icaruksesta (kenen päällä vaan).

    VastaaPoista
  9. Ihania kansioita. Voiko tuollaisia kansionpeitoksia tehdä ihan ompelukyvytönkin? Jos vaikka jotenkin supervahvalla kaksipuoleisella teipillä...

    -siiri

    VastaaPoista
  10. Minna: No ilmankos se näytti niin tutulta! Mä vaan aattelin, että oon varmaan nähny sen aikasemmin Solen blogissa, mut oot oikeessa, Modassahan se olikin. Kiitos muistutuksesta! :)

    Jatta: Tervetuloa takaisin! ;)

    Siiri: Joo tottakai! Noi on tehty täysin ilman ompelukonetta: pensselillä Erikeeperiä tasaisesti kansion pintaan ja sitten sopivan kokoiseks leikattu kangas päälle. Liepeet käännetään ja liimataan samalla systeemillä kannen sisäpuolelle.

    Helppoa, nopeaa ja tosi siistiä. Tosin ihan ohuinta puuvillaa ei ehkä kannata käyttää, ettei liima tuu rumasti läpi.

    VastaaPoista
  11. Siinä tapauksessa tämä ohje laitetaan heti tuotantoon omassa työhuoneessa. Jipii!

    siiri

    VastaaPoista