-->

4.8.2006

Ehkä otin ehkä en, onko väliä sen

EDIT: Nyt menee vaihteeks hermot tähän v*tun Bloggeriin: Se oli ihan omin päin poistanut (!!!) mun tän päivän postauksen, ja Blogilistakin ilmoitteli mun muka päivittäneen blogia tossa yhdentoista aikoihin. En kyllä oo Bloggerissa käyny mitään tekemässä sitten alkuillan, joten mulle tää säätö on ihan täys mysteeri. No, onneks olin kerrankin tehny koneelle varmuuskopion postauksesta ja voin siis julkaista sen tässä uudestaan. Erikoista meininkiä.

On, kyllä sillä on väliä, kun meinaa jäädä puku tekemättä. Tää päivä on nimittäin menny ihan harakoille, kun olin eilen paheen teillä, ehhh. :P PMMP veti aivan loistavan keikan, mutta eilisillan jälkitauti on kyllä vieny multa voimat ihan kokonaan, uhhuh. Huono juttu sinänsä, koska mun pitäis tälläkin hetkellä ahkerasti ommella itelleni asua serkun häihin, jotka on viikon päästä. Ens viikko kun on kauhian kiireinen töiden suhteen, joten oikeestaan mulla on vain tää viikonloppu aikaa tehdä puku. Ompelemiseen ei varmaan kovin kauan mee, mutta tää mallin valitseminen onkin sit kamalan vaikeeta.


Sattuneesta syystä mulla on reilusti ihanaa ruskeeta pellavaa, josta mä haluan asun tehdä. Mutku mä en osaa päättää, pitäiskö tehä mekko vai hame ja toppi. Luonnostelin pari vaihtoehtoa, molemmissa olis yläosassa yksinkertaista ketjupistokirjontaa luonnonvalkoisella tai vaaleanruskeella langalla ja leveähkö satiininauha ja rusetti. Pituus olis tommosta kolmen vartin luokkaa, eli vähän polven alapuolelle.

Kaksosainen asu ois järkevä siinä mielessä, että se ei rypistyis istuessa yhtä herkästi kuin mekko. Pellava varmaan vetää aika lailla kurttuun mahan kohdalta kirkonpenkissä jököttäessä, niin että sen puoleen pellavaleninki ei ehkä oo järkevä ratkaisu. Toisaalta se ois ehkä juhlavampi. No, jos mä en saa tehdyks päätöstä, niin teen ensin mekon, ja jos se ei oo hyvä niin leikkaan siitä helman pois ja tadaa, mulla on toppi! :D Hameenhan mä oon tehny jo muutama viikko sitten vuoria ja päärmäystä vaille valmiiks, joten kangasta ei tarvi sitä varten säästellä.

Lämmikkeeks otan varmaankin beigen virkatun huivin. Toivottavasti mä en jahkaile mallin valinnan kanssa niin kauan, että aika loppuu kesken ja mä joudun paniikilla ostaan Hennesiltä jonkun hätävarakoltun, oivoi. :P Onneks häissä on ihan muut henkilöt pääosassa, niin että meikäläisen pukeutumisella ei oo niin väliä, kunhan nyt en ihan säkkiin pukeutuneena mee. Toisaalta, säkkikankaassakin on sitä jotain... :D

5 kommenttia:

  1. Mekon puolelle kallistuisin.

    VastaaPoista
  2. Yritin jo eilen kommentoida postaustasi, mutta Blogger ei antanut kommentoida.
    Siis kertoa mielipiteeni, vaikka et sitä kysynytkään...tuon vasemmanpuolisen valitsisin, jos olisin sinä. Tyylikäs ja yksinkertainen, juuri sopiva loppukesän juhliin. Tsemppiä ompeluun!

    VastaaPoista
  3. Molemmat mallit ovat kauniita!

    VastaaPoista
  4. Blogger oli tosiaan varsinainen ilkimys eilen, höh. Se ei ilmeisesti tykänny kummastakaan mallista ja päätti poistaa koko postauksen multa kysymättä. :)

    Leninki/mekko on nyt tekeillä, ja siitä taitaa tulla ihan kiva kolttu. Ja kuten todettu, jos en tykkääkään lopputuloksesta niin pätkäsen siitä topin. Mielipiteet oli kovin tervetulleita, ne auttoivat kyllä päätöksenteossa! :)

    VastaaPoista